Маркетингові цілі на прикладі продуктового магазину еко -товарів, нішевих продуктових магазинів, крафтових магазинів – тобто у невеликому продуктовому рітейлі.
У кожного бізнесу є визначені цілі, напрямок розвитку. Часто ми співпрацюємо із малим та середнім бізнесом, і часто обговорюємо їх больові точки. Сьогодні трохи поговоримо про цілі і спробуємо навести приклади, релеванті нішевим продуктовим магазинам.
Треба вирізнити Бізнес Цілі:
- Market position – позиціонування на ринку: хто я , де я , хто мої клієнти
- Рівень продажів – планування продажів, аналіз і управління продажами.
- Рівень прибутку- profit, який рівень прибутку має бути, ціноутворення, тощо.
Маркетингові цілі:
- Зміни споживчої бази.
- Залучення нових клієнтів.
- Зміни звичок використання товарів.
- Збільшення лояльності до Товару.
Як знаємо, основний фактор здійснення покупки в магазині – зручність. І онлайн, і офлайн. В першому випадку -легко найти товар, зручна доставка, Але важко зробити вибір. У другому випадку – відразу можна забрати, можна подивитись/понюхати/торнутися/навіть спробувати, АЛЕ є обмеження- магазин десь в обмеженому розташуванні , тобто адреса.
Тільки лінивий зараз не каже про Омніканальність у рітейлі (присутність одночасно у різних комунікаційних каналах), і вищезазначені цілі потрібно аналізувати і впроваджувати також одночасно.
Наприклад, давайте розберемо Зміну звичок використання товару. Мета: змінити звичку покупця покупати цільнозерновий хліб на заквасці замість білого батона. Інструменти в комунікації: інформування про користь першого і шкоду другого, дегустації (вплив на рецептори споживача), акції, вибір, дегустаційні набори. Мета: змінити звичку покупця споживати якісну каву арабіку замість гіркої незрозумілої суміші. Інструменти в комунікації: інформування про якість, походження сировини, наглядне порявняння, дегустації, додаткові спеціальні товари для заварювання кави вдома. Мета: Споживач не п’є молоко, як змінити його звичку на споживання фермерської молочної продукції або (приклад з замінником товару) перевести його на споживання миндалевого/соевого/рисового/вівсяного молока. Інструменти в комунікації: дегустації фермерської продукції, інформування про користь, свіжість, екологічність тощо. Кавові напої на основі “номолочного молока”.
Зміна споживчої бази та Залучення нових клієнтів – це дуже пов’язані між собою задачі. Наведемо декілька відомих нам кейсів в продуктовому рітейлі і маркетингових цілей:
- поміняти зручні ширші двері, аби в магазин могли зайти мами з візочками і зробити покупки. Що це? – Залучення нової ЦА.
- розбити старий пандус та збудувати нормальний доступ до магазину . Те ж саме.
- куточок для дитини (собівартість пару тисяч гривень), для того щоб батьки змогли зосередитися і зробити покупки на Більшу суму.
- розширення асортименту заморожених продуктів, бо трафік поряд – це молодь з роботи, яка поспішає. – Залучення нової ЦА.
- солодощі в пивному магазині бачили? А ви знали, що купуючи пиво, батьки почувать трохи провину і готові купити пару льодяників дитині. Що це? – заохочення і залучення нових споживачів, робота з лояльністю.
- кава в подарунок як “приз” за зроблені покупки більше Х суми. Ціна питання 5-7 грн, а працює.
- міксування в одному приміщенні 2-х бізнесів для більшого охоплення різних аудиторій. Наприклад, екомагазин і кав’ярня, спорткомплекс і кав’ярня тощо
Будемо раді обмінятися з вами досвідом і обговорити продуктовий рітейл і ваші маркетингові цілі.